Mikor lehet szükséged PPC ügynökségre?

Az online marketingben nagy a verseny, hiszen szinte minden területen óriási a konkurencia. Ezért a vállalkozók a lehető legtöbb eszközt igyekeznek bevetni annak érdekében, hogy minél inkább a célközönségük látóterében maradjanak.

A PPC hirdetések egy kiváló eszközei ennek, de csak akkor tudnak igazán hatékonyak lenni, ha jól van felépítve a kampány. Ehhez pedig könnyen lehet, hogy PPC ügynökség segítségére lesz szükség.

PPC jelentése

A PPC a „Play Per Click”, azaz kattintásonkénti fizetés rövidítésből jön. A neve beszédes: akkor kell fizetni a hirdetésért, ha rákattint valaki, tehát a levegőben lógó, senkit sem érdeklő hirdetés lendíteni nem fog ugyan a forgalmon, de legalább a pénzt sem viszi.

Ez sokaknak jól hangzik, de rossz célzási beállításokkal a PPC is lehet igazi pénzégető.

Hogyan segít a PPC ügynökség a növekedésben

Leginkább a szakértelmével, azaz úgy, hogy olyan hirdetéseket fogalmaz meg, amik valóban vonzók lesznek a célközönségnek, és úgy állítja be a célzást, hogy a kattintásokból ténylegesen legyen vásárlás/kapcsolatfelvétel.

A PPC buktatója ugyanis ebben rejlik: ha kattintanak a hirdetésedre, de végül nem vásárolnak, te akkor is fizetsz, hiszen a kattintás számít. Ha ebből sok van, nos, akkor az elég komoly ráfizetés. A PPC marketing akkor éri meg, ha a kattintás után a látogatók elég nagy arányban válnak vásárlókká.

Ezt úgy lehet elérni, hogy addig szűkíted a célzást, amíg azokat találod meg, akiknek igazán szól az ajánlatod.

Kifizetődőnek tűnik, hogy minél több emberhez kell eljutni, és a nagy számok törvénye alapján majd sok lesz a vásárlás, de ez becsapós: ha nem valósul meg a konverzió (vagyis a vásárlás), akkor csak dobálod ki a pénzt az ablakon. Inkább kevesebb embert érj el, de ők legyenek valódi vásárlók.

Milyen hirdetéssel éred el célcsoportodat

A PPC hirdetések több felületen is megvalósulhatnak, és természetesen megvannak azok a fő színterek, amiken leginkább érdemes próbálkozni:

  • Google Ads: a Google Ads, vagy régebbi nevén Adwords hirdetések azok, amik, ha rákeresel valamire a Google-ben, a találati listád tetején lévő 3-4 oldalt teszik ki. Ha megnézed, elé is van írva, hogy hirdetés, de ezt sokan észre sem veszik, mert amúgy valóban relevánsak a keresés szempontjából. Nyilván igen előnyös pozíció a Google első oldalának tetején megjelenni, ezért a Google Ads-et sokan igyekeznek kiaknázni.
  • Google Shopping: ha valamilyent termékre keresel rá, a Google első körben webshopok találatait fogja mutatni. Nagyon hasznos tud lenni, ha itt meg tudod jelentetni a termékedet árral, képpel együtt, mert egyetlen kattintással már ott is lehet a vásárló az oldalon.
  • Facebook hirdetés: a Facebook még mindig az első számú social media platform, ezért egyértelműen megéri itt hirdetni. A hírfolyamot görgetve könnyen szúr szemet egy-egy releváns hirdetés az embernek, és még mielőtt felocsúdna, már vásárolt is.
  • Instagram hirdetés: A Facebook után egyértelműen az Insta következik a közösségi média platformok sorában, így kifejezetten érdemes itt hirdetni, mert óriási eléréseket lehet produkálni.
  • LinkedIn hirdetés: a LinkedIn profilja más az előző kettőhöz képest, ennek megfelelően a hirdetések is mások. Itt leginkább a B2B hirdetések tudnak eredményesek lenni.
PPC ügynökség
PPC ügynökség

Miben segíthet egy PPC ügynökség

Ahogy említettük, a PPC ügynökségek előnye abban rejlik, hogy tudják, hogyan kell úgy szövegezni ezeket a hirdetéseket, és beállítani a célzásokat, hogy a lehető legjobb ár-érték arányt érd el.

A következő szolgáltatásokat szokták nyújtani:

  • PPC audit: a futó kampányaid áttekintése, elemzése, a tapasztalatok megbeszélése, összegzése. Ezután tisztábban láthatod, hol vannak problémás pontok, amiket át kell gondolnod.
  • PPC stratégia: úgy érzed, neked túl nagy falat egy PPC kampány megtervezése? Semmi gond, a PPC ügynökségek többek közt éppen ezért vannak! Bízd profikra a hirdetéseidet!
  • PPC menedzsment: nincs kapacitásod a PPC kampányod lebonyolítására? Ezt is kiszervezheted, Te pedig foglalkozhatsz azzal, amihez igazán értesz!
  • Tanácsadás: nagyjából képben vagy a PPC hirdetések világában, de szükséged lenne néhány szakértői tanácsra? A PPC tanácsadást éppen erre találták ki!

Aknázd ki a PPC hirdetések lehetőségeit – fordulj profi PPC ügynökséghez, hogy a legjobb eredményeket érhesd el!