A Samsung vezeti az okosóra eladásokat

0 1,315

A tavalyi évben míg mobilos fronton gyengülés volt tapasztalható a Samsungnál, addig az okosórák piacán a dobogó első helyére tornázta fel magát, legalábbis ami az eladásokat illeti. A siker persze érthető is, hiszen a dél-koreai cég okosórái az évek alatt egyre jobbak és jobbak lettek, ám szinte biztos, hogy az idei évben is számos érdekességgel fognak még előrukkolni.

A Statista legújabb felméréséből kiderül, hogy a Samsung okosórái voltak a legkelendőbben a tavalyi évben. Az októbertől decemberig tartó időszakban például 1,2 millió példány talált gazdára, mellyel a lista első helyére küzdte fel magát a dél-koreai cég. A dobogó második helyén a Pebble áll, akik 700 ezer darabot értékesítettek ugyanezen az időszak alatt, míg a dobogó harmadik helyére a Fitbit került a maga 600 ezres eladásával az utolsó negyedévben. A Sony-nak és Lenovonak pedig nagyjából 500 ezer okosórát sikerült értékesítenie.

A Samsung okosóráin viszont nemcsak az Android Wear operációs rendszer található meg, hanem a cég saját fejlesztésű Tizen platformja is. A Tizen-alapú Samsung Gear S óra például a SIM-kártya kezelésének köszönhetően már teljesen önálló készülékként is képes működni, amivel akár szörfölhetünk a weben, vagy indíthatunk egy hívást. A kérdés már csak az, hogy az Apple Watch április 24-ei debütálásával kezdődően vajon mennyire fogja megváltoztatni a piacot. A Strategy Analytics előrejelzése szerint az Apple várhatóan 15 millió okosórát fog értékesíteni ebben az évben, mellyel hamar átveheti a vezető szerepet a Samsungtól.

Forrás: PhoneArena, Statista

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá