Interjú: Az AXA Bank hazánkban is forradalmasította az átutalást

0 1,691

Az AXA Bank idén, hazánkban is elindított egy nagyon érdekes és innovatív szolgáltatást, mégpedig a telefonszám szerint történő átutalást. Ehhez készült egy multiplatformos alkalmazás, melyet az elsők között tekinthettünk meg nemrégiben. Kicsivel több, mint egy hónapja tölthető le MobilosOKÉ nevű applikáció. Az eddigi tapasztalatokról Orlovácz Péterrel, az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepének e-business vezetőjével beszélgettünk. Először azonban tekintsétek meg a hivatalos reklámfilmet.

 Mi volt az Axa Bank célja az alkalmazás elkészítésével?

Az elsődleges cél az volt, hogy olyan alkalmazást biztosítsunk ügyfeleinknek, amivel a leggyakrabban szükséges banki funkciókat-szolgáltatásokat elérhetik. A meglevő szolgáltatások mellett a telefonszámra történő átutalással egy olyan újdonságot is sikerült létrehoznunk, amivel az átutalás nehézkes folyamatát sokkal egyszerűbbé tettük. Ezzel természetesen az is célunk, hogy az AXA Bankot és az általunk képviselt direktbanki (elsődlegesen mobilon, interneten elérhető) szolgáltatásokat  még vonzóbbá tegyük azok számára, akik még nem ügyfeleink.

Mely folyamat volt a legnehezebb a projekt életében?

A legnehezebb mindig a teljesen új dolgok megvalósítása. A mobilszámra utalás – bár egyszerűnek tűnik, és ez így is jó – a háttérben nagyon sok tervezést, egyeztetést és fejlesztést igényelt.

Melyik operációs rendszerre töltötték le eddig a legtöbben?

Nem meglepő módon Androidra. Kicsit meglepőbb módon a Windows Phone és az iOS majdnem fej fej mellett halad a letöltések számát illetően. Ez alapján utólag is kifejezetten jó választás volt, hogy Windows Phone-ra is elkészítettük az alkalmazást.

Az iOS vagy az Androidos tábor fogadta jobban az alkalmazást?

Az értékelések alapján az – egyébként mindig kritikusabb – Androidos tábortól kaptunk több és részletesebb visszajelzést. Úgy tűnik a Google  Play visszajelzési rendszere (az, hogy a weben is lehet értékelni például) a többi platformnál jobban ösztönzi a visszajelzéseket. Mondjuk a Androidos felhasználók nagyobb száma is segít.

A konkurencia is lemásolta ezt a szolgáltatást. Ez bosszúság vagy inkább elismerést?

Sokkal inkább elismerés. Persze aki ismeri a bankok belső működését az tudja, hogy versenytársaink is egy ideje már dolgoztak ezeken a szolgáltatásokon, nem 1-2 hónap alatt csinálták meg. Mind az ügyfelek, mind a bankok számára az a jó, ha verseny van és egyre jobb szolgáltatások érhetőek el. Versenytársaink kicsit más irányba indultak, mint mi – bankkártyás fizetésre épülő, elsősorban mobilfizetési funkciót előtérbe helyező alkalmazásokkal – kíváncsi vagyok, melyiket hogy fogadják majd az ügyfelek.

Mennyire veszik komolyan a felhasználói visszajelzéseket?

Nagyon. Sőt, kifejezetten kérjük ezeket a visszajelzéseket, az alkalmazással kapcsolatban eddig minden kérdésre-javaslatra személyesen válaszoltam. Kifejezetten sok ilyet kaptunk, nagyon hasznos ötletekkel, visszajelzésekkel: mit lehetne máshogy, mi hiányzik – apróságoktól teljesen új funkciókig.

Várhatóak új funkciók az alkalmazásba? Ha igen, mik? 

Mindenképpen. Minden meglepetést nem szeretnék elárulni, de érdemes megnézni, mit kérnek Ügyfeleink például a Google Play-en. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.viking.axa

Tipp: a lekötött betét mobil elérése több, mint népszerű. Eredetileg ez azért nem került be, mert nem gondoltuk, hogy ez tipikusan ‘mobil’ funkció – nem használom úton-útfélen. De vannak olyan esetek, amikor ügyfeleink tudják jobban, hogy mit szeretnének.

 Melyek a leggyakoribb felhasználói visszajelzések?

Nagyon sok visszajelzés említi az alkalmazás egyszerűségét. Erre kifejezetten figyeltünk. Természetesen mindenkinek van ötlete új funkciókra – szerencsére! Emellett persze vannak olyan visszajelzések is (ebből van kevesebb, de van) ahol hibákat jeleznek. Ezeket minden esetben megvizsgáljuk, ha valaki elakad az alkalmazás használatában, személyesen-telefonon is segítünk. A hibákat gyorsan javítjuk, emellett apróbb újításokkal – finomításokkal szeretnénk akár havonta is jelentkezni.

A MobilosOKÉ alkalmazás nemzetközi szinten is elérhető (lesz), vagy ezt kifejezetten a magyar piacra szánták?

A MobilosOKÉ kifejezetten a magyar piacra készült. Rajtunk kívül AXA Bank Belgiumban és Franciaországban van, ők is rendelkeznek már saját mobilalkalmazással. Külön kiemelném a francia kollegákat, az ő Soon nevű szolgáltatásukat (http://soon.fr/) világszinten is a legjobbak között tartják számon.

Jövőben tervez az Axa további mobilos alkalmazásokat?

További alkalmazásokat egyelőre nem – nagyon sok funkció kell ahhoz, hogy érdemes legyen egynél több alkalmazásban megvalósítani. A MobilosOKÉ természetesen töretlenül fejlődik tovább.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá