“Facebook”-adót is tervez a magyar kormány?

0 1,445

A most hétfőn benyújtott reklámadó törvénytervezete sok – még kormánypárti – médiában is hatalmas zúgolódást keltett, miközben L. Simon László fideszes képviselő egy újabb vad ötlettel állt elő.

L. Simon László szerint ugyanis a reklámadó csupán csak egy nyitány a közösségi portálok megadóztatása felé. Noha egész Európában még senki sem adóztatta meg a Facebookot, vagy a Twittert, esetleg a YouTube-ot, valamint más hasonló közösségi oldalakat, a képviselő már őszre ígéri, hogy pontot tenne az i-re.

A teljes magyar médiapiac valamint a hirdetések közzétevőit megsarcoló reklámadó indítványa, már így is közfelháborodást keltett, de a törvénytervezet módosítására máris új indítvánnyal állt elő a képviselő. A politikus azzal is érvelt a csupán csak “Facebook”-adó bevezetése mellett, hogy jelenleg is nagyon sok politikus hirdet célzottan a népszerű közösségi portálon, de az egyáltalán nem gazdagítja a magyar államkasszát.

A szakmai szervezetek jelenleg semmilyen gazdasági előnyét nem látják a reklámadónak, sőt a Magyar Reklámszövetség még figyelmeztetett is, hogy a tervezett törvény akár 45 milliárdos kiesést is hozhat éves szinten az államnak.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá