A nőknél laptop vásárlás esetében nem a méret, hanem a teljesítmény a lényeg

0 1,509

Úgy tűnik, tényleg csak tévhit, hogy a nők csak a külsőségekre hajtanak, ha számítástechnikai eszközökről van szó. Nem a szín és a dizájn, hanem a teljesítmény a döntő a hölgyeknél, amikor új laptopot vásárolnak – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, mely az Intel megbízásából készült 2013 decemberében, 20-40 év közötti magyar internetezők körében.

A teljesítményt értékelték legfontosabb tényezőnek a női válaszadók, amikor azt kellett osztályozniuk, hogy mi az, amit mindenképp figyelembe vesznek a vásárlás során. A teljesítmény a maximális 10-ből 9,2 pontot kapott, ezt követte a processzor 9 ponttal, majd pedig az ár 8,9-el. A további sorrend az üzemidő (8,3), a funkcionalitás (8), a dizájn (5,6), az érintésvezérlés (5,4) és a szín (4,8) voltak. Ez a sorrend egyaránt igaz volt a férfiakra és a nőkre, az eltérések mindkét nem esetében minimálisak voltak csupán.

Nemcsak saját magukról, hanem párjukról is ezt gondolják a hölgyek. 76,2%-uk gondolta úgy, hogy párjuknak a teljesítmény a legeslegfontosabb notebook vásárlásakor – ez 18,3 százalékponttal magasabb a valós értéknél –, míg a férfiaknak csupán 21,8%-a gondolta ezt szerelmükről, ezzel 31,4 százalékponttal becsülve alá az ezt a szempontot minden más elé helyező nők számát.

Színtől és dizájntól függetlenül azonban a hordozható számítógép az önkifejezés fontos része. Tízből három nő (30,5%), illetve két férfi (22%) számára fontos, hogy notebookja kifejezze nőiességét és férfiasságát. Ezt jól mutatja az is, hogy minden második nő (48%) nem egy unalmas táskában vagy hátizsákban, hanem kifejezetten dizájnos, egyedi notebook táskában szeretné hordozni digitális kedvencét. A férfiak ugyanakkor közel sem ilyen válogatósak: minden negyedik (24,5%) egy egyszerű hátizsákban cipelné gépét, hatszor annyian, mint az ellenkező neműek (4,2%).

Az öltözködés, vagyis a viselhető számítástechnika terén még mindig kicsit bátortalanuk vagyunk mi magyarok. Hiszen annak ellenére, hogy a legnagyobb márkák sorban jelentik be a különböző okos órákat, karkötőket, melltartókat, fogkeféket, zoknikat, kabátokat és egyéb ruhadarabokat, ezek egyelőre keveseket izgatnak. A felhasználók több mint fele (56,8%) nem szívesen építene be ilyen eszközöket az öltözékébe.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá