45 másodperces mobil híradóval újít a BBC

0 725

A mobiloknak médiafogyasztási szokásainkban is egyre meghatározó szerepe van, ennek apropóján újfajta hírszolgáltatással kísérletezik a BBC.

A mobileszközök térnyerésével nemcsak tartalomfogyasztási szokásaink, hanem a hírszolgáltatás alapvető módja is átalakult. Ennek apropóján fogott nemrég újabb kísérletekbe a BBC. A brit hírszolgáltató egy hónapon keresztül naponta 3×15 másodperces kisfilmekben foglalja össze a nap fontosabb történéseit új, Instafax néven indult Instagram-csatornáján.

A mobilról és asztali böngészőből is elérhető felületen már közel kétszáz bejegyzés található. A villámhírek legfontosabb jellemzője, hogy alattuk csupán az aláfestő zene hallható, illetve, a pár másodpercig tartó videofelvételen néhány mondatban annak tartalmi lényege is elolvasható.

A felhasználói visszajelzések egyelőre igen pozitívak. Sokan remek ötletnek tartják, hogy a BBC is követi az újságírás újfajta módszereit, és nem unalmas módon ragadják meg a lényeget, ahogy a hagyományos médiumok. Talán ezért is sikerült csupán néhány nap leforgása alatt közel tízezer feliratkozóra szert tenni.

A BBC választása egyébként nem véletlenül esett az Instagramra: a legfrissebb felmérések szerint a leggyorsabban növekvő közösségi oldal az Instagram, melynek aktív felhasználóinak száma 23%-kal nőtt csak az elmúlt fél évben.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá