14 milliárd dolláros lesz a mobilhirdetési piac 2014-ben

0 548

A 14 milliárd dolláros mobilhirdetési bizniszt egyre inkább az Android uralja. A tavalyi év végén első ízben szárnyalta túl az androidos telefonokon megjelenő reklámok elérési mutatója az iOS elérésekét az Opera Mediaworks hirdetési hálózatában. Az Android 36%-os részesedésével szemben az Apple mindössze 28%-ot tudhat magáénak.

Az Opera hálózata 425 millió felhasználóval 60 milliárdos elérést produkál havonta. Korábban az iPhone készülékeken keresztül jutott el a legtöbb megtekintéshez, de az Android felhasználók –és telefonok- rendkívül magas száma mára megfordította ezt a mutatót. A felmérésekből az is kimutatható, hogy az Android elsősorban okostelefonok tekintetében előzte meg vetélytársát, tabletek viszonylatában ugyanakkor az iOS generálja a legnagyobb forgalmat a hirdetők számára.

A hirdetésekből származó bevételekből továbbra is az Apple profitálja a legtöbbet (40-30%-os megoszlásban), de a különbség itt is csökken.  A piac többi szereplője viszont jelentős lemaradásban van a két fő platformhoz képest. A Blackberry, a WP és a Symbian az 5%-os részarányt sem érik el.

screen-shot-2014-01-21-at-13-57-18

A reklámokat az esetek többségében egyébként közösségi oldalakon fogyasztjuk (a forgalom 34%-át ez teszi ki), de a professzionális tartalomszolgáltatók mégis nagyobb bevételre tesznek szert hirdetésekből (az összes bevétel több mint ötöde az övék). Így a prémium tartalom és a „user generated content” (felhasználók által létrehozott tartalom) továbbra is kiegyensúlyozva libikókázik a piacon.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá