A Samsung és az Apple uralja az amerikai mobilpiacot

0 937

Mind a Samsung, mind az Apple növelni tudta részesedését az USA piacán 2013 negyedik negyedévében. Ugyanakkor a két cég piaci pozíciója közti olló tágabbra nyílt a 2012-es év ugyanezen időszakához képest.

2013 negyedik negyedévében az összes amerikai okostelefon felhasználó 42%-a iPhone-nal járt, míg 26 százalékuk volt egy Samsung készülék tulajdonosa. 2012 Q4-ben ugyanez az arány 35-22% volt, szintén az Apple javára. Így elmondhatjuk, hogy az elmúlt éves növekedés 7% volt az almások esetén, és mindössze 4 a dél-korai vállalatnál.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy szeptember óta az iPhone 5S és 5C bizony piacot csent el a Samsung orra elől. A két óriás közti távolság valószínűleg még 2014-ben visszabillen, rövidesen ugyanis számos Galaxy újdonság kerül majd a polcokra. Az S5 is kapható lesz már –várhatóan- áprilistól, így a 3. negyedév körül már éreztetni fogja hatását az eladási mutatókban.

Szinte minden más szereplő piacot veszített a két vezető gyártó kivételével. Erős hegemónia épült ki, hiszen a Motorola, LG, HTC és BlackBerry a 10%-ot sem tudhatnak magukénak a tortából. A felmérésből az is kiderült, hogy az USA-ban a mobiltelefonnal rendelkezők 60%-a használ okostelefont.

US-Smartphone-market-share-Q4-2013-Apple-Samsung-Motorola-LG-HTC-BlackBerry-1

Az ázsiai piac jelentős része viszont a dél-koreai vállalat kezében van, Kínában például a Samsung a legnépszerűbb márka. A rövidesen megjelenő S5 és Galaxy Note változatok biztosan közelebb hozzák egymáshoz a mobilpiac két meghatározó gyártóját. Bár a Samsung jóval nagyobb termékportfólióval rendelkezik és nem csak a mobilpiacról szerzi bevételeit, mégis a mobileszközök jelentik bevételeik kétharmadát, így biztosan felveszik a kesztyűt amerikai vetélytársukkal szemben.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá