Drasztikusan növekedhetnek idén a mobilreklámok

0 511

A mobilreklámok jelentős emelkedését prognosztizálja idén (is) egy nemrég megjelent előrejelzés: Facebookon megjelenő random ablakok, reklámcsík, és persze az elmaradhatatlan már – már idegesítő felugró típus sem marad ki idén (sem).

A mobilplatformokon alkalmazott marketingtechnika ma már nem új keletű, a közösségi oldalak mellett egyre több okostelefonra is letölthető alkalmazásban futhatunk hasonló hirdetésekbe. A LinkedIn által készített korábbi felmérésből kiderül, a vállalatok mobilmarketingre költött kiadásai csaknem triplájára nőttek az egy évvel ezelőtt mért adatokhoz képest.

2012-ben 1,2 milliárdot, míg 2013-ban ennek több mint kétszeresét, 3 milliárd dollárt fordítottak a piacvezető cégek kizárólag a mobileszközökön keresztül elérhető egyéb marketing és promóciós megoldások költségeire.

Az eddigi adatok alapján mért trend várhatóan idén sem fog csökkeni, sőt. A LinkedIn kutatása szerint közel 65 százalékkal növekedhetnek a reklámügynökségek natív reklámokba fektetett költségei, amely 2014-ben a becslések alapján akár 4,3 milliárd dollárt is kitehet majd. Az előrejelzésből többek között az is kiderült, a marketingesek idén online hirdetésekre szánt éves reklámköltségeinek összege elérheti a 48 milliárd dolláros határt is, ebből csak a mobil hirdetésekre szánt költségek 13 milliárd dolláron tetőzhetnek majd.

S hogy mindez mit jelent majd a gyakorlatban? Nem csak a Facebook, hanem az egyéb közösségi oldalak hírfolyamában még több véletlen időközönként megjelenő szponzorált ablakot, még több reklámcsíkot, és az ingyenes alkalmazások felületén érzékelhető hirdetések tömkelegét. Kérdés már csupán az, vajon miként tolerálják majd mindezeket a felhasználók?

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Hasonló bejegyzések

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá