Főleg televíziót vásárolnak a magyarok

Az év első kilenc hónapjában 18 százalékkal több tévékészüléket adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban, számolt be a Világgazdaság. Mint Bécs Lajos, a GfK Hungária Kft. ügyfélkapcsolati vezetője a lapnak elmondta a felfutásban nagyon fontos szerepet játszott a nemrégiben hazánkban is lezajlott digitális átállás. A tévépiaci forgalom tovább nőtt, az első kilenc hónapban 11,5 százalékos emelkedést tapasztalt a piackutató intézet az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Folyamatosan nő az internetkapcsolatra képes, különböző alkalmazásokat futtató smart tévék iránti kereslet, az első kilenc hónapban az eladott LCD tévék közel 30 százaléka már ilyen típusú volt. A 3D-s készülékeknek 20 százalékos a részesedése. Az egész évere 10-15 százalékos bővülést jósol a GfK Hungária. A következő évben viszont nagy növekedésre nem számíthatunk a szakember szerint.

Bécs Lajos közlése szerint júliusban, augusztusban és szeptemberben mintegy 30-40 százalékkal több televíziókészüléket adtak el Magyarországon, mint egy évvel korábban. Emellett öt százalékkal csökkent az átlagár is 2012-höz képest, ami szintén ösztönözhette a vásárlásokat. Folyamatosan nő az internet kapcsolatra képes, különböző alkalmazásokat futtató okos (smart) tévék iránti kereslet is, az első kilenc hónapban az eladott LCD tévék közel 30 százaléka már ilyen típusú volt.

A 3D-s készülékek 20 százalékos részesedést tudhattak magukénak ezen a piacon. A digitális átállás miatt sokan előrehozták a hagyományos az év végére tervezett televízióvásárlást, ezért könnyen előfordulhat, hogy a november-decemberi időszak csak minimális bővülést hoz majd.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Az első Samsung rádiómagnómat még 6 éves koromban kaptam. Azóta is lenyűgöz a dél-koreai cég összes terméke. Igazi Samsung fanatikus vagyok, így szinte minden terméken, melyet használok, a gyönyörű Samsung logó virít!

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá