Bukás lenne a Samsung okosórája?

0 565

A “The Next Big Thing”, vagyis az Androidos Galaxy Gear okosóra közel sem teljesít olyan jól az eladásokat tekintve, mint ahogyan azt a Samsung várta. Sőt, mondhatni azt is, hogy csúnyán megbukott a piacon. Bár a Samsung próbálja szépíteni a dolgokat azzal, hogy állításuk szerint eddig már két hónap alatt 800.000 darab fogyott világszerte, és ezáltal a legnagyobb példányszámban elkelt okosóra, de az elemzők rámutattak arra, hogy vélhetően csak 50.000 darab talált gazdára.

Honlapján kért bocsánatot a kínai fogyasztóktól a dél-koreai Samsung cég, miután az állami média annak visszás kereskedelmi gyakorlatára mutatott rá. A kínai központi televízió (CCTV) hétfőn este 25 perces riportban számolt be arról, hogy a vállalat felső árkategóriás telefonjaiban – így egyebek közt a Samsung Note és a Samsung S szériás készülékekben – egy beépített multimédiakártya kisülést okozhat.

Mivel ez a cég által a telefonokba szerelt szoftver, a hibás készülékeket a Samsungnak ingyen kellene megjavítania, a vállalati garancia azonban erre nem terjed ki – mutatott rá a CCTV. A tulajdonosok sokszor akár 600 jüant (21 ezer forint) is kénytelenek fizetni a készülékek megjavításáért, önhibájukon kívül – hangzott el a műsorban.

A riport megjelenése után a Samsung bocsánatot kért az okozott kellemetlenségért, és a visszás gyakorlatért a menedzsmentet érintő problémákat okolta. A cég az érintett készülékek ingyen javítását, szükség esetén cseréjét ígérte, valamint azt, hogy a korábban a javításért fizetőket is kárpótolják.

A CCTV az elmúlt év során több nagy külföldi céget is bírált a kínai fogyasztókkal való bánásmódjáért. Csupán napokkal a Samsung-ügy nyilvánosság elé tárása előtt az amerikai Starbucksot támadta túlárazott kávéi miatt. Márciusban az Apple-nek a kínai fogyasztókkal szembeni, más országoktól eltérő bánásmódjára mutatott rá, amelyért Tim Cook, a cég vezérigazgatója kért elnézést.

A Business Korea jelentése szerint ugyanis a Samsung csak leszállította a 800.000 darabot, de a napi eladási mutatók nem haladják meg az ezret sem, sőt az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a BestBuy szerint is minden harmadik modellt vissza is viszik a vásárlók, ezáltal igen kínossá és kellemetlenné téve a szituációt a Samsung számára.

A Galaxy Gear amúgy 299$-os áron került a piacra, amely elég drága kiegészítővé avanzsálja a terméket, és amennyiben ehhez még hozzávesszük a számos negatív kritikát is, melyet a termék a szaksajtótól kapott, nem éppen eredményezi a “must have” jelzőt.

Függetlenül attól, hogy a Samsung időt és energiát, valamint dollármilliókat nem spórolva megalkotta a terméket, a legtöbb teszt alapján még sokat kell fejlődnie a Samsung okosórájának ahhoz, hogy valóban egy könnyen használható és fogyasztható termékké lépjen elő, vélekedett az Engadet. A New York Times szerint is frusztráló és eléggé ellentmondásos a termék, míg a Verge konkrétan 4/10-es pontszámmal jutalmazta az okosórát.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Az első Samsung rádiómagnómat még 6 éves koromban kaptam. Azóta is lenyűgöz a dél-koreai cég összes terméke. Igazi Samsung fanatikus vagyok, így szinte minden terméken, melyet használok, a gyönyörű Samsung logó virít!

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá