Emelkedtek a táblagép eladások

0 338

A harmadik negyedévben 47,6 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 7,0 százalékkal többet, mint az előző negyedévben és 36,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat negyedéves felméréséből.

A piaci volumen növekedése szinte kizárólag az Android operációs rendszeren futó készülékeknek volt tulajdonítható, mivel az Apple az idei harmadik negyedévben 14,1 millió táblagépet értékesített, szemben az egy évvel korábbi 14,0 millióval, piaci részesedése viszont eközben 29,6 százalékra csökkent a 2012. harmadik negyedévi 40,2 százalékról.

Honlapján kért bocsánatot a kínai fogyasztóktól a dél-koreai Samsung cég, miután az állami média annak visszás kereskedelmi gyakorlatára mutatott rá. A kínai központi televízió (CCTV) hétfőn este 25 perces riportban számolt be arról, hogy a vállalat felső árkategóriás telefonjaiban – így egyebek közt a Samsung Note és a Samsung S szériás készülékekben – egy beépített multimédiakártya kisülést okozhat.

Mivel ez a cég által a telefonokba szerelt szoftver, a hibás készülékeket a Samsungnak ingyen kellene megjavítania, a vállalati garancia azonban erre nem terjed ki – mutatott rá a CCTV. A tulajdonosok sokszor akár 600 jüant (21 ezer forint) is kénytelenek fizetni a készülékek megjavításáért, önhibájukon kívül – hangzott el a műsorban.

A riport megjelenése után a Samsung bocsánatot kért az okozott kellemetlenségért, és a visszás gyakorlatért a menedzsmentet érintő problémákat okolta. A cég az érintett készülékek ingyen javítását, szükség esetén cseréjét ígérte, valamint azt, hogy a korábban a javításért fizetőket is kárpótolják.

A CCTV az elmúlt év során több nagy külföldi céget is bírált a kínai fogyasztókkal való bánásmódjáért. Csupán napokkal a Samsung-ügy nyilvánosság elé tárása előtt az amerikai Starbucksot támadta túlárazott kávéi miatt. Márciusban az Apple-nek a kínai fogyasztókkal szembeni, más országoktól eltérő bánásmódjára mutatott rá, amelyért Tim Cook, a cég vezérigazgatója kért elnézést.

Az Apple azonban stagnáló eladásai mellett is az élen áll a táblagépek világpiaci értékesítésében, a rangsorban második Samsung “mindössze” 9,7 millió készüléket értékesített, amivel 20,4 százalékos részesedést hasított ki magának a világpiacból. Egy évvel korábban a Samsung még csak 4,3 millió táblagépet adott el 12,4 százalékos piaci részesedéssel, eladásait egy év alatt 123 százalékkal növelte.

A legnagyobb növekedést táblagépeladásokban a Lenovo érte el, 420,7 százalékot, miután az idei harmadik negyedévben 2,3 millió készüléket értékesített az egy évvel korábbi 400 ezer helyett. Piaci részesedése ezáltal 1,1 százalékról 4,8 százalékra nőtt.

Az Acer 346,3 százalékos növekedést ért el egy év alatt, 1,2 millió készülék idei harmadik negyedévi eladásával 2,5 százalékos piaci részesedést ért el, szemben a 2012. harmadik negyedévi 0,9 százalékkal, amit 300 ezer készülék eladása hozott neki.

Az értékesítési rangsorban harmadik Asus az előző évihez képest forgalmát “mindössze” 53,9 százalékkal növelte, 3,5 millió készüléket adott el és 7,4 százalékos piaci részesedést ért el az idei harmadik negyedévben, míg egy évvel korábban 2,3 millió eladott készülék után 6,6 százalékosat.

Az összes többi gyártó együttesen 16,8 millió darab táblagépet tudott eladni az idei harmadik negyedévben, szemben a tavalyi 13,5 millióval. Piaci részesedésük viszont – eladásaiknak a piac 36,7 százalékos átlagos növekedési ütemétől elmaradó 25 százalékos növekedése miatt – 35,3 százalékra csökkent a 2012. harmadik negyedévi 38,8 százalékról.

Te mit gondolsz a hírrel kapcsolatban?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Az első Samsung rádiómagnómat még 6 éves koromban kaptam. Azóta is lenyűgöz a dél-koreai cég összes terméke. Igazi Samsung fanatikus vagyok, így szinte minden terméken, melyet használok, a gyönyörű Samsung logó virít!

Nincs hozzászólás

Szólj hozzá